Peta knjiga muzikološko-filmoloških studija Irene Paulus Audiovizija hrvatskoga filma: primjeri suvremene skladateljske prakse prikaz je filmske glazbe u Hrvatskoj od 1980-ih do danas i svojevrsni je nastavak autoričine prve knjige Glazba s ekrana. Hrvatska filmska glazba od 1942. do 1990. godine, prve stručne publikacije na hrvatskom jeziku koja se sustavno bavila filmskom glazbom. Dok je prva knjiga posvećena prvoj i drugoj generaciji hrvatskih filmskih kompozitora, Audiovizija hrvatskog filma otkriva kompozicijsko-tehničke postupke skladatelja srednje i mlađe generacije – Alena i Nenada Sinkauza, Mate Matišića, Dalibora Grubačevića i Igora Para – ali i dvojice veterana, Tomice Simovića i Alfija Kabilja, koji su najavili nove trendove u filmskoj glazbi i nagovijestili primjenu danas neizostavne digitalne tehnologije. Kroz portrete skladatelja, razgovore s njima i prikaze njihovih partitura za pojedine filmove, knjiga daje uvid u žanrovsku raznolikost suvremene primijenjene glazbe u Hrvatskoj. Pritom neki od skladatelja temelje svoje kompozicije na jazzu i eksperimentu (Mate Matišić), neke zanima ambijentalna glazba (braća Sinkauz), neki su stručnjaci za staru hrvatsku glazbu (Igor Paro), a neki pišu tradicionalnu orkestralnu filmsku muziku – na stari način, pomoću olovke i papira (Alfi Kabiljo), ili na moderan način, pomoću digitalne tehnologije (Dalibor Grubačević). Naposljetku, intervju s filmologom Željkom Luketićem, koji je dubinski proučio baštinu Tomislava Simovića, pokazuje koliko je stvaralaštvo tog iznimno plodnog, ali skromnog i zapravo tek danas relativno valoriziranog kompozitora bilo za njegovo vrijeme napredno, a za današnje vrlo suvremeno.
Irena Paulus (Zagreb, 1970) diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu na Odjelu za muzikologiju i glazbenu publicistiku. Dobitnica je Rektorove nagrade. Filmsku je glazbu specijalizirala na European Film Collegeu u Ebeltoftu u Danskoj, a zatim je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu magistrirala te doktorirala na temu filmske glazbe. Zaposlena je u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici. Uz to, honorarno predaje kolegije vezane uz filmsku glazbu na Akademiji dramske umjetnosti te na poslijediplomskom studiju znanosti o književnosti, teatrologije i dramatologije, filmologije, muzikologije i studija kulture na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Stalna je suradnica Hrvatskog radija, a povremeno surađuje i s Hrvatskom televizijom. Autorica je brojnih članaka, studija i eseja o filmskoj glazbi, glazbenih kritika te jednog filmskog scenarija. Do sada je objavila četiri knjige: Glazba s ekrana: hrvatska filmska glazba od 1942. do 1990, Brainstorming: zapisi o filmskoj glazbi, Kubrickova glazbena odiseja i Teorija filmske glazbe kroz teoriju filmskog zvuka.
Uz autoricu, knjigu će predstaviti urednica Diana Nenadić, voditeljica izdavačke djelatnosti Hrvatskog filmskog saveza.
Knjiga će u sklopu promocije biti dostupna po promotivnoj cijeni.