Mala dvorana kina Tuškanac, 13. svibnja 2022, 19 sati
HRVATSKI FILM U HRVATSKOJ PERIODICI
Najdugovječniji hrvatski filmski časopis, Hrvatski filmski ljetopis, tek je nekoliko godina mlađi od Dana hrvatskoga filma, no kao da su vršnjaci. Od samih početaka podjednako su fokusirani na hrvatski film, a i duhovni „otac“ bio im je isti: nijednog možda ne bi bilo bez vizionarstva Ive Škrabala. Dok je Škrabalo Dane zamišljao kao mjesto gdje će se sve što hrvatski film jest moći prikazati, Ljetopis je trebao poslužiti kao okvir unutar kojeg će se, uz bok svjetskom filmu i baštinskim temema, to što je prikazano moći vrednovati i interpretirati. Štoviše, Ljetopis se jako dugo trudio funkcionirati kao dokumentacijski centar nove kinematografije i samog festivala, objavljujući uz osvrte, kritike, interpretativne eseje i polemičke članke, iscrpne filmografije pojedinih festivalskih izdanja i popise nagrađenih filmova. Kada je festival konačno počeo pronalazi (novu) kinematografiju zbog koje je i pokrenut, Ljetopis je sve lakše počeo dolaziti do mladih kritičarskih pera koja su voljna uhvatiti se u koštac s anatemom zvanom „hrvatski film“. Onda ih je i sam počeo stvarati suorganizacijom radionica filmske kritike. Na kraju su se u Ljetopisu raspisali i sami filmaši zamoljeni da vlastite projekte prikažu iz vlastite perspektive.
Koliko je dugo i duboko upravo iscrtano prijateljstvo između hrvatskoga filma i Hrvatskoga ljetopisa vrlo rječito ilustrira posljednje, 108. tiskano izdanje časopisa. O 30. danima hrvatskoga filma objavljeno je čak sedam kritičkih ili interpretativnih eseja na cijelih 35 tiskanih stranica. Babajina Breza na susjednim je stranicama dobila novo psihoanalitičko čitanje, a jedan od novijih hrvatskih filmova, Ribanje i ribarsko prigovaranje Milana Trenca iz 2020, temeljitu metodičku obradu primjenjivu u srednjoškolskoj nastavi. Među recenzijama novih filmova pak gotovo polovica otpada na recentne hrvatske filmove, a na prvim stranicama časopisa spisateljski je debitirao redatelj Damir Čučić, odlučivši s čitateljima podijeliti iskustva stečena u produkciji svoga kontroverznog dokumentarca Mitch: dnevnik jednog shizofreničara iz 2014.
Ovaj suživot outsajderskog kritičarskog i insajderskog umjetničkog pogleda na hrvatski film jedna je od tematskih točaka tribine Hrvatskog filmskog ljetopisa na kojoj sudjeluju:
Nikica Gilić (glavni urednik), Stipe Radić (izvršni urednik), Damir Čučić (novi suradnik), Diana Nenadić (članica redakcije) i svi koji im se žele pridružiti u Maloj dvorani kina Tuškanac 13. svibnja u 19.00.