Recentni filmovi Damira Čučića i Ivana Faktora – svojim markantnim dokumentarističko-eksperimentalnim i konceptualnim načinom izražavanja, oslanjaju se između ostalog i na izuzetno važnu, inventivnu i inovacijsku tradiciju europskih avangardista kao i hrvatskog eksperimentalnog filma, u rasponu od 20-ih pa sve do 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća. Bazična, „tradicijska“ medijsko-eksperimentalna estetika u njihovim radovima traje, mijenja i razvija se specifičnim istraživačkim pravcima sve do današnjeg vremena. Redukcija, minimalizam, radikalnost izraza, izbjegavanje uobičajenih postupaka, tzv. pravila profesije, postaju glavne karakteristike i odrednice spomenutih autora i njihovih eksperimentalnih filmova. One postaju vidljive kroz avangardne filmske uratke, nove načine istraživanja estetike, diskontinuiteta filmskog vremena, priče, jezika, montaže. Redatelj, montažer i producent Damir Čučić, multimedijalni umjetnik, redukcionistički minimalist i performer Ivan Faktor, kao i koautor, snimatelj Boris Poljak, i dalje inzistiraju, nastavljajući svoja optičko-poemska-percepcijska istraživanja, u mediju apstraktno-nefikcionalnog-dokumentarističkog filmskog eksperimenta. Svi navedeni autori su za svoj inovativan rad, inozemno i tuzemno prepoznati/prikazivani, afirmirani i višestruko nagrađeni kod nas, kao i izvan naše sredine, pa i izvan europskog medijskog prostora. Program je koncipiran prožetošću bogate hrvatske i europske filmske avangardne prošlosti, ravnopravne sa suvremenom nenarativnom estetikom, fragmentiranog audio-vizualnog ritma, kontinuiranog medijskog novoidejnog promišljanja i istraživanja ekspanzije filmske slike i zvuka. Faktor, Čučić i Poljak – svojim avangardističkim pristupom – zauzimaju iznimno važno mjesto, ne samo u području našeg filmskog eksperimenta, nego snažno utječu i na našu suvremenu audio-vizualnu umjetnost, općenito.
Ivan Paić