
Josip Grozdanić
Kako bi to rekao legendarni Edo Pezzi, potpisnik ovih redaka rođen je kao vrlo mlad u Šibeniku davne 1969. godine. Već u ranim godinama u čarolijama pokretnih slika, u tada trima gradskim kinima, uživao je zacijelo i više no u skupljanju sličica i igranju frenja. I po dolasku na fakultet u Zagreb, umjesto zamaranja proučavanjem elemenata kojekakvih strojeva i prijenosa momenata sile, više je vremena provodio po kinima, u filmskim klasicima u tadašnjoj Kinoteci uživajući podjednako kao i u aktualnim hitovima u Zagrebu, Balkanu i drugim danas nepostojećim kinodvoranama. Kada je negdje 1991. ili 1992. odlučeno da više nismo na Balkanu već u Europi, njemu mnogo toga nije bilo jasno jer je dvorana i dalje ostala ista. A kada je kao dipl. ing. strojarstva 2003. počeo pisati o filmu, rat je već odavno završio, a nove kolege i prijatelji čudili su se kako se jedan racionalan strojarski um može toliko zanimati za film. Projekcija po projekcija i tekst po tekst, suradnjom u nizu emisija na HTV-u, s Vijencem, Hrvatskim filmskim ljetopisom, Total filmom, TV Storyjem, Starsom, s Trećim programom Hrvatskoga radija itd., ispisale su se već tisuće i tisuće kartica, a čuđenju više nema mjesta. Onaj nekadašnji racionalni um, prividno zacrtane budućnosti, danas je autor emisija o filmu i stripu na Trećem programu HR-a, kao i priloga o filmu i stripu na Prvom programu, i još uvijek svejednako uživa u filmovima svih rodova, vrsta i žanrova.

Nino Kovačić
Nino Kovačić filmski je stručnjak s dugogodišnjim iskustvom u filmskim i medijskim projektima. Kao programski i producentski suradnik filmskih festivala surađivao je u selekcijama filmova i koordinacijama programa te produkciji događanja na Animafestu, ZagrebDoxu, Zagreb Film Festivalu, 25 FPS-u, DHF-u i drugima u Hrvatskoj, te festivalima Kaboom, Cinekid i IFFR u Nizozemskoj. Član je Hrvatskog društva filmskih kritičara i FIPRESCI-ja te je bio član dvadesetak međunarodnih festivalskih žirija. Filmsku kritiku i članke piše za relevantne filmske i kulturne medije, objavljujući u stručnoj periodici i online te na Trećem programu Hrvatskoga radija. Kao filmski edukator, organizirao je i mentorirao brojne radionice filmske analize za djecu i mlade, studente i starije generacije. Također surađuje i kao vanjski stručnjak za filmske koprodukcije u programu Media Europske komisije (EACEA).

Ejla Kovačević
Ejla Kovačević nezavisna je filmska kritičarka, kustosica i istraživačica u polju eksperimentalnoga filma. Kao kustosica surađivala je s nizom festivala i udruga u Hrvatskoj i inozemstvu (Festival 25 FPS, Festival analognog filma Kinoskop u Beogradu, Festival glitch umjetnosti Fubar, Festival des cinémas différents et expérimentaux u Parizu…). Članica je filmskog laboratorija Klubvizija u sklopu kojega je organizirala brojne projekcije, radionice i predavanja o eksperimentalnom i fotokemijskom filmu. Piše i objavljuje filmsku kritiku i esejistiku u raznim medijima (Hrvatski filmski ljetopis, emisija Filmoskop na Trećem programu Hrvatskoga radija, dokumentarni.net, ultradogme.com…). Članica je Hrvatskog društva filmskih kritičara gdje od 2023. vrši funkciju članice vijeća i koordinatorice hrvatske FIPRESCI sekcije. Magistrirala je francuski jezik pri Sveučilištu Sorbonne Nouvelle u Parizu te komparativnu književnost pri Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Trenutno je doktorandica filmologije na Sveučilištu Paris VIII.

Valentina Lisak
Valentina Lisak prevoditeljica je, filmska edukatorica i kritičarka te djelatnica u kulturi s fokusom na suradnju s filmskim festivalima poput ZFF-a, Cinehilla, PFF-a, 25 FPS-a, Animafesta, ZagrebDoxa, DHF-a, Subversivea i dr., na različitim pozicijama (selektorica, urednica programskih i promotivnih publikacija, koordinatorica edukativnih programa i radionica, suradnica u organizaciji industrijskih programa itd.). Od 2022. godine selektorica je programa za djecu Cinehill Film Festivala, a od 2023. i studentskog programa Pulskog filmskog festivala. Od 2014. do 2022. godine bila je vanjska suradnica Hrvatskog audiovizualnog centra, a permanentno surađuje i s nizom produkcijskih kuća te strukovnih udruga. Filmskom kritikom počela se baviti u časopisu Filmonaut u kojem je bila i članica uredništva, a među ostalim pisala je i za Hrvatski filmski ljetopis, Treći program Hrvatskog radija i tjednik Lider. Također je, u sklopu programa Sedmi kontinent udruge Djeca susreću umjetnost, vodila analize i pisala edukativne eseje o filmovima. Prijevodi su joj objavljivani u časopisima i zbornicima iz polja književnosti, kulture, filma i mirovnih studija.

Nika Petković
Nika Petković završila je preddiplomski studij Vizualnih umjetnosti, kazališta i glazbe (smjer: film) i diplomski studij Filma, televizije i multimedijalne produkcije na Filozofskom fakultetu u Bologni. Do 2018. godine surađivala je s Bolonjskom kinotekom, s festivalom klasičnog i restauriranog filma Il Cinema Ritrovato te s arhivom amaterskih i eksperimentalnih filmova Home Movies, kao istraživačica arhivske građe na različitim filmskim projektima te kao koordinatorica programa u okviru festivala Archivio Aperto. Od 2019. godine živi i radi u Zagrebu. Surađivala je s Uredom za fotografiju kao koordinatorica izložbenog programa galerije Spot te s programom Sedmi kontinent, posvećenim razvoju filmske pismenosti, kao urednica platforme Vrti svoj film. Od 2021. do 2025. godine surađivala je s festivalom ZagrebDox kao selektorica programa. Od 2024. zaposlena je u udruzi za audiovizualna istraživanja 25 FPS kao koordinatorica, selektorica i producentica programa. Posljednjih šest godina piše filmske osvrte za filmološki časopis Hrvatski filmski ljetopis, portale Kulturpunkt te Vizkultura.