Selekcijska komisija Natjecateljskog programa

Josip Grozdanić

Kako bi to rekao legendarni Edo Pezzi, potpisnik ovih redaka rođen je kao vrlo mlad u Šibeniku davne 1969. godine. Već u ranim godinama u čarolijama pokretnih slika, u tada trima gradskim kinima, uživao je zacijelo i više no u skupljanju sličica i igranju frenja. I po dolasku na fakultet u Zagreb, umjesto zamaranja proučavanjem elemenata kojekakvih strojeva i prijenosa momenata sile, više je vremena provodio po kinima, u filmskim klasicima u tadašnjoj Kinoteci uživajući podjednako kao i u aktualnim hitovima u Zagrebu, Balkanu i drugim danas nepostojećim kinodvoranama. Kada je negdje 1991. ili 1992. odlučeno da više nismo na Balkanu već u Europi, njemu mnogo toga nije bilo jasno jer je dvorana i dalje ostala ista. A kada je kao dipl. ing. strojarstva 2003. počeo pisati o filmu, rat je već odavno završio, a nove kolege i prijatelji čudili su se kako se jedan racionalan strojarski um može toliko zanimati za film. Projekcija po projekcija i tekst po tekst, suradnjom u nizu emisija na HTV-u, s Vijencem, Hrvatskim filmskim ljetopisom, Total filmom, TV Storyjem, Starsom, s Trećim programom Hrvatskoga radija itd., ispisale su se već tisuće i tisuće kartica, a čuđenju više nema mjesta. Onaj nekadašnji racionalni um, prividno zacrtane budućnosti, danas je autor emisija o filmu i stripu na Trećem programu HR-a, kao i priloga o filmu i stripu na Prvom programu, i još uvijek svejednako uživa u filmovima svih rodova, vrsta i žanrova.

Nino Kovačić

Nino Kovačić filmski je stručnjak s dugogodišnjim iskustvom u filmskim i medijskim projektima. Kao programski i producentski suradnik filmskih festivala surađivao je u selekcijama filmova i koordinacijama programa te produkciji događanja na Animafestu, ZagrebDoxu, Zagreb Film Festivalu, 25 FPS-u, DHF-u i drugima u Hrvatskoj, te festivalima Kaboom, Cinekid i IFFR u Nizozemskoj. Član je Hrvatskog društva filmskih kritičara i FIPRESCI-ja te je bio član dvadesetak međunarodnih festivalskih žirija. Filmsku kritiku i članke piše za relevantne filmske i kulturne medije, objavljujući u stručnoj periodici i online te na Trećem programu Hrvatskoga radija. Kao filmski edukator, organizirao je i mentorirao brojne radionice filmske analize za djecu i mlade, studente i starije generacije. Također surađuje i kao vanjski stručnjak za filmske koprodukcije u programu Media Europske komisije (EACEA).

Ejla Kovačević

Ejla Kovačević nezavisna je filmska kritičarka, kustosica i istraživačica u polju eksperimentalnoga filma. Kao kustosica surađivala je s nizom festivala i udruga u Hrvatskoj i inozemstvu (Festival 25 FPS, Festival analognog filma Kinoskop u Beogradu, Festival glitch umjetnosti Fubar, Festival des cinémas différents et expérimentaux u Parizu…). Članica je filmskog laboratorija Klubvizija u sklopu kojega je organizirala brojne projekcije, radionice i predavanja o eksperimentalnom i fotokemijskom filmu. Piše i objavljuje filmsku kritiku i esejistiku u raznim medijima (Hrvatski filmski ljetopis, emisija Filmoskop na Trećem programu Hrvatskoga radija, dokumentarni.net, ultradogme.com…). Članica je Hrvatskog društva filmskih kritičara gdje od 2023. vrši funkciju članice vijeća i koordinatorice hrvatske FIPRESCI sekcije. Magistrirala je francuski jezik pri Sveučilištu Sorbonne Nouvelle u Parizu te komparativnu književnost pri Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Trenutno je doktorandica filmologije na Sveučilištu Paris VIII.

Valentina Lisak

Valentina Lisak prevoditeljica je, filmska edukatorica i kritičarka te djelatnica u kulturi s fokusom na suradnju s filmskim festivalima poput ZFF-a, Cinehilla, PFF-a, 25 FPS-a, Animafesta, ZagrebDoxa, DHF-a, Subversivea i dr., na različitim pozicijama (selektorica, urednica programskih i promotivnih publikacija, koordinatorica edukativnih programa i radionica, suradnica u organizaciji industrijskih programa itd.). Od 2022. godine selektorica je programa za djecu Cinehill Film Festivala, a od 2023. i studentskog programa Pulskog filmskog festivala. Od 2014. do 2022. godine bila je vanjska suradnica Hrvatskog audiovizualnog centra, a permanentno surađuje i s nizom produkcijskih kuća te strukovnih udruga. Filmskom kritikom počela se baviti u časopisu Filmonaut u kojem je bila i članica uredništva, a među ostalim pisala je i za Hrvatski filmski ljetopis, Treći program Hrvatskog radija i tjednik Lider. Također je, u sklopu programa Sedmi kontinent udruge Djeca susreću umjetnost, vodila analize i pisala edukativne eseje o filmovima. Prijevodi su joj objavljivani u časopisima i zbornicima iz polja književnosti, kulture, filma i mirovnih studija.

Nika Petković

Nika Petković završila je preddiplomski studij Vizualnih umjetnosti, kazališta i glazbe (smjer: film) i diplomski studij Filma, televizije i multimedijalne produkcije na Filozofskom fakultetu u Bologni. Do 2018. godine surađivala je s Bolonjskom kinotekom, s festivalom klasičnog i restauriranog filma Il Cinema Ritrovato te s arhivom amaterskih i eksperimentalnih filmova Home Movies, kao istraživačica arhivske građe na različitim filmskim projektima te kao koordinatorica programa u okviru festivala Archivio Aperto. Od 2019. godine živi i radi u Zagrebu. Surađivala je s Uredom za fotografiju kao koordinatorica izložbenog programa galerije Spot te s programom Sedmi kontinent, posvećenim razvoju filmske pismenosti, kao urednica platforme Vrti svoj film. Od 2021. do 2025. godine surađivala je s festivalom ZagrebDox kao selektorica programa. Od 2024. zaposlena je u udruzi za audiovizualna istraživanja 25 FPS kao koordinatorica, selektorica i producentica programa. Posljednjih šest godina piše filmske osvrte za filmološki časopis Hrvatski filmski ljetopis, portale Kulturpunkt te Vizkultura.

Pregled privatnosti
34. Dani hrvatskog filma

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Neophodni kolačići

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Kolačići trećih strana

Ova web stranica koristi Google Analytics za prikupljanje anonimnih informacija kao što su broj posjetitelja na stranicu i najpopularnije stranice.

Omogućivanjem ovog kolačića pomažete nam u poboljšanju naše web stranice.