Welcome to Evently

Lorem ipsum proin gravida nibh vel veali quetean sollic lorem quis bibendum nibh vel velit.

Evently

Stay Connected & Follow us

Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

Image Alt

Animirani film

Godina 2021. na mnogo se frontova pokazuje užasavajućom, od pandemijske i klimatske kataklizme, do milijardera u orbiti i sve siromašnijih smrtnika na zemlji, kojima manipuliraju računalni, dehumanizirajući algoritmi. U takvom dobu, moglo bi se reći, selekcija je presudna: selekcija vijesti, teorija i činjenica, izvora i portala i, među ostalim, umjetnosti; sve što aktivno utječe na mišljenja, očekivanja i, naposljetku, djelovanja. Ovogodišnja selekcija animiranih filmova (koja okuplja 8 senzibilnosti i stilova 6 autorica i 2 autora) u kontekstu stvaranja i prikazivanja odraz je tjeskoba novih/starih vremena.

O planetarnoj sebičnosti i indiferentnosti ljudskog roda progovara već dobro poznati Marko Meštrović u besprijekorno realiziranom filmu uz ekspresivne uplive stripovske animacije, The Raft, u produkciji Kreativnog sindikata. U njemu bend osobenjaka (u izvedbi Cinkuša) nastupa u postapokaliptičnoj vizuri utopljenoga grada, dok svijet gleda hvatajući posljednje televizijske signale. Vizije kraja naziru se i u diplomskom radu mlade Karle Skok pri zagrebačkom ALU, oblikovane ponešto jednostavnijim, ali učinkovitim vizualnim jezikom – maleni HueMan vanzemaljac je koji uči što je to biti (sebičan) čovjek.

Među prijavljenim filmovima provlači se i tematska okosnica (trans)ženskih sloboda, a na popisu odabranih našla su se tri takva ostvarenja. Film Marka Dješke Sve te senzacije u mom trbuhu (Adriatic Animation/Bonobostudio) vrlo zaslužno obilazi svijet: transrodno iskustvo odrastanja naratorice Matie Anne Pleše i sve njezine senzacije, Dješka vrlo spretno prevodi u fluidni jezik animacije, uz motive bujajuće i oslobađajuće prirode. U novom ostvarenju Dee Jagić, Sjene (Kreativni sindikat), doduše, priroda nije mjesto slobode. U odmjerenoj kombinaciji stop- i 2D-animacije, ona figurira kao poprište sveprožimajućih transformacija i borbe za preživljavanjem. Oslobođenje svoj vrhunac postiže u filmu Petre Balekić, Među nama, koji pastelnom paletom boja progovara o ozbiljnim i prešućenim događajima iz djetinjstva jedne djevojke.

Jedan se film u filmskoj berbi izdvaja i kao neumitno hrvatski: film Mateje Štefinščak Nigdar ni bilo (ALU Zagreb) razvija se kao slikovnica, bogatim i dirljivim crtežom o osamljenoj baki i jednom upornom psu u ruralnom i raseljenom predjelu Hrvatske.

Naposljetku, u programu su i dvije otkačenije animacije koje muško-ženskim odnosima daju životinjski twist, istovremeno jedinstven i univerzalan: produkcija studija UO Anima, Real Boy, poznate strip-autorice i ilustratorice Irene Jukić Pranjić, i estonska produkcija Roda autorskog tima Lucije Mrzljak i Mortena Tšinakova. S jedne strane Real
Boy na šarmantno karikaturalnoj razini raskrinkava prevrtljivost zaljubljenosti u antropomorfiziranim majmunima, dok Mrzljak i Tšinakov animaliziraju ljudski lik kako bi oslikali istinu. Jednu od mnogih, jednu od osam.

Miro Frakić

Hueman
Hueman
Redatelj: Karla Skok
Među nama
Među nama
Redatelj: Petra Balekić
Nigdar ni bilo
Nigdar ni bilo
Redatelj: Mateja Štefinščak
Real boy
Real boy
Redatelj: Irena Jukić Pranjić
Sjene
Sjene
Redatelj: Dea Jagić
Sve_te_senzacije_u_mom trbuhu
Sve te senzacije u mom trbuhu
Redatelj: Marko Dješka
The Raft
The raft
Redatelj: Marko Meštrović
Toonekrug
Toonekurg / Roda
Redatelj: Lucija Mrzljak, Morten Tšinakov