Image Alt
  /  Arhiva   /  31. Dani hrvatskog filma   /  Film ‘Tvornice radnicima’ osvojio Grand Prix na 31. DHF-u

Film ‘Tvornice radnicima’ osvojio Grand Prix na 31. DHF-u

Dodjelom nagrada i projekcijom nagrađenih filmova zatvoreno je 31. izdanje Dana hrvatskog filma.

Festivalski Grand Prix osvojio je dokumentarni film Tvornice radnicima Srđana Kovačevićakojem je glavni žiri u sastavu Sanja Vejnović, Đuro Gavran i Miroslav Sikavica dodijelio i nagradu za najbolji dokumentarac. Spomenuti film donosi priču ivanečkih radnika Tvornice alatnih strojeva ITAS, a u obrazloženju žirija stoji: Prikazujući stanje iznutra te ne izlazeći s kamerom izvan prostora same tvornice, pri tome fokusirajući se na najistaknutijeg ITAS-ova metalca, posljednjeg Mohikanca radničkog samoupravljanja, kao i na nemoćna direktora tvornice, autor gradi autentičnu i nesentimentalnu priču o sudbini tradicionalne radničke klase u tranzicijskom društvu, gruboj tržišnoj realnosti, frustraciji, nasukanim idealima, gubitku iluzija, narušenim međuljudskim odnosima te neizvjesnoj budućnosti.

Nagrada za režiju dodijeljena je Mati Ugrinu za igrani film Sve što dolazi, ‘slow cinema filmu jake vizualnosti, dijaloška minimalizma, opservacijska pristupa i izrazite atmosferičnosti, u kojem su eksterijeri paška kamenita pejzaža i otočka izolacija važni akteri’. Isti je naslov ovjenčan i nagradom za najbolju kameru koja je pripala Ivanu Markoviću.

Nagradu za najbolji animirani film osvojio je film Vidiš li ih ti? Brune Razuma, ‘uradak fascinantne scenografije i lutki u priči o dječaku koji boluje od šizofrenije‘; najboljim eksperimentalnim filmom proglašen je film Žene minorne spekulacije autorice Nicole Hewitt, ‘ambiciozno, slojevito i intermedijalno djelo u formi vizualnog i zvučnog eksperimenta‘, dok je najbolji igrani film Jesen našeg ljeta autora Karla Voriha, ‘prpošno režirana generacijska priča puna šarma‘. Najbolji namjenski film je Kaskader , video spot glazbenog sastava Rolo u režiji Rine Barbira, koji ‘naizgled jednostavnu ideju uspijeva realizirati na maestralan način‘.

Nagrada za najbolji scenarij pripala je Filipu Antoniu Lizatoviću za scenarij igranog filma Carpe Diem, ‘dramaturški efektan kratkiš o naličju masovnog turizma, privatnim interesima i lakoj zaradi’, dok je za isti film glumac Stojan Matavulj nagrađen za realizaciju najbolje muške uloge.

Za najbolju žensku ulogu nagrađena je Snježana Sinovčić-Šiškov i to za ostvarenu ulogu u igranom filmu Marko autora Marka Šantića. Spomenuti je film osvojio i Nagradu za etiku i ljudska prava koju im je dodijelio žiri u sastavu Boris Bakal, Nevena Balažević i Sanja Sarnavka, a koju dijele s dokumentarnim filmom Veće od traume Mirte Puhlovski i Vedrane Pribačić. ‘Izdvojili smo filmove koji, osim davanja jasnog uvida u nimalo ružičastu stvarnost Hrvatske, nude nadu u bolje sutra, u kojima vidimo kako samo čovječnost, suradnja i uzajamno poštovanje pomažu da se ljudi osjećaju bolje, osnaženo i spremno za suočavanje s teškim životnim situacijama – igrani film ‘Marko’ koji nam pokazuje kako bol i tuga zbog gubitka sinova nema nacionalnost niti etničku pripadnost; dokumentarni film ‘Veće od traume’ u kojem je posebno važno što su junakinje, a ne samo akterke priče, žene o čijem se ratnom stradanju najmanje govorilo u javnosti i čija se žrtva predugo prešućivala’, stoji u obrazloženju žirija.

Dokumentarni film Veće od traume autorica Mirte Puhlovski i Vedrane Pribačić pored ove je nagrade ovjenčan i posebnim priznanjem u kategoriji dokumentarnog filma, ali i nagradom Zlatna uljanica o kojoj je odlučio žiri u sastavu Jerko Ban, Marijana Jakovljević te Danijel Labaš – spomenuti je film ‘ne samo izvrstan primjer, nego i svjedoči o složenosti toga problema jer ocrtava dugotrajne posljedice koje trauma ostavlja na pojedincu, ali što je još važnije, film prikazuje proces oporavka i daje nadu da je svaki problem rješiv te da uvijek postoji izlaz.

Nagradu Jelena Rajković koja se dodjeljuje najbolje autoru/ici do 30 godina, ovogodišnji žiri u sastavu Dalija Dozet, Romana Rožić i Nikola Strašek dodijelio je dokumentarnom filmu Volim Anje Koprivšek; film je to koji ‘progovara neposredno, emocionalno istinito i bez ostatka pa gledatelj osjeća da se pred njim životi lome  iako se po lakoći, spontanosti i intuiciji filmskog pripovijedanja sve čini kao igrom slučaja uhvaćena stvarnost,’ stoji u obrazloženju žirija.  

Nagradu za najbolju montažu osvojio je Jan Klemsche za dokumentarni film Hrvatskog narodnog preporoda Gorana Devića, dok su priznanjem za oblikovanje zvuka nagrađeni Hrvoje Pelicarić i Vladislav Knežević, za animirani film Aqualia.

Nagradu publike osvojio je dokumentarac Veće od traume Mirte Puhlovski i Vedrane Pribačić.